Καλοκαιρινές αναγνώσεις


Πολιτισμός
4.8.2019 | 09:28

Καλοκαιρινές αναγνώσεις

«Το Κουδούνι του τρόμου» του Ευγένιου Τριβιζά, Ελληνικά Γράμματα.

Ένα νέο καθηλωτικό μυθιστόρημα από τον συγγραφέα που μας χάρισε τη «Φρουτοπία», την «Τελευταία Μαύρη Γάτα», τους «Δραπέτες της Σκακιέρας» και «Τα Τρία Μικρά Λυκάκια». Στις απατηλές σκιές του σαλονιού ενός αρχοντικού σπιτιού ένα επικίνδυνο θηρίο καραδοκεί! Δυο φαινομενικά καλοκάγαθες γηραιές κυρίες στήνουν μια σατανική παγίδα για να παρασύρουν το θύμα τους σε έναν εφιάλτη χωρίς τέλος! Μια ομάδα μυστικών αστυνομικών μεταμφιεσμένων σε ταυρομάχους και Γιαπωνέζες γκέισες αναζητούν τον ένοχο για την αρπαγή της «δροσοσταλίδας της χαραυγής» από τα ολλανδικά ανάκτορα! Ένα ανέμελο αγόρι επιστρέφοντας από το σχολείο το καλοκαιριάτικο εκείνο μεσημέρι τολμά μια ανόητη απερισκεψία δίχως να φαντάζεται σε τι ανατριχιαστικούς κινδύνους και σε ποιες θανάσιμες παγίδες θα το παρασύρει!
Μια συναρπαστική περιπέτεια, για αναγνώστες με γερά νεύρα!

“H.P. Lovecraft” 2 μτφ: Κυριάκος Χαλκιόπουλος, Οξύ

Ο δεύτερος τόμος των Απάντων του αξεπέραστου άρχοντα του τρόμου. Ο Χάουαρντ Φίλιπς Λάβκραφτ γεννήθηκε στις 20 Αυγούστου του 1890 στο Πρόβιντενς του Ρόουντ Άιλαντ. Εσωστρεφής, φιλάσθενος και λάτρης της λογοτεχνίας-αλλά και της αστρονομίας- από πολύ νεαρή ηλικία, ο Λάβκραφτ πέρασε μεγάλες περιόδους της ζωής του απομονωμένος από τον έξω κόσμο. Άρχισε να ασχολείται σοβαρά με το γράψιμο λίγο πριν την ενηλικίωσή του. Το 1923 άρχισε να δημοσιεύει διηγήματά του σε ένα περιοδικό τρόμου. Κάποτε είπε πως «όλες οι ιστορίες μου βασίζονται στη θεμελιώδη υπόθεση πως οι κοινοί ανθρώπινοι νόμοι και τα ανθρώπινα συναισθήματα δεν έχουν καμιά ισχύ και σημασία στο σύμπαν». Ο ξένος. Όνειρα στο σπίτι της μάγισσας. Το κτήνος στη σπηλιά: Τα τρία διηγήματα του τόμου πραγματεύονται την εξερεύνηση του αγνώστου αλλά και του ίδιου του εαυτού, οδηγώντας τον αναγνώστη σε όλο και σκοτεινότερα μονοπάτια…

«Άνγκελα Μέρκελ: Η σιδηρά κυρία της Ευρώπης» MatthewQvortrup, Οξύ

Η κόρη του πάστορα με το διδακτορικό στη χημεία που άλλαξε το πρόσωπο της γερμανικής και ευρωπαϊκής πολιτικής: η «άγουρη» Ανατολικογερμανίδα που έγινε η πρώτη γυναίκα καγκελάριος και συμπεριλήφθηκε δέκα φορές στη λίστα του περιοδικού Forbes, στις πιο ισχυρές γυναίκες του πλανήτη. Μετά από χρόνια έρευνας, ο καθηγητής εφαρμοσμένων πολιτικών επιστημών και συγγραφέας,MatthewQvortrup, φιλοτεχνεί το αποκαλυπτικό πορτρέτο της Άνγκελα Μέρκελ, εμβαθύνοντας στις πολιτικές, ιστορικές και πολιτισμικές επιρροές που διαμόρφωσαν τις επιλογές και τον χαρακτήρα της «Σιδηράς Κυρίας της Ευρώπης», όπου συνδυάζει την αφήγηση της ζωής της με μια ζωντανή αναδρομή στην ιστορία της Γερμανίας από το 1945 μέχρι σήμερα.

«Μορφωμένη» TaraWestover, μτφ: Μαρία Φακίνου, Ίκαρος

Η TaraWestover αφηγείται την προσωπική της ιστορία, και καταφέρνει με αξιοθαύμαστο τρόπο να εμπνεύσει κάθε αναγνώστη. Γεννημένη στα βουνά του Αϊντάχο, η συγγραφέας μεγάλωσε κοντά στη φύση υπακούοντας στους νόμους που θέσπισε ο πατέρας της – ένας φονταμενταλιστής Μορμόνος, πεπεισμένος ότι έρχεται το τέλος του κόσμου. Η Τάρα και τ’ αδέλφια της δεν πηγαίνουν στο σχολείο, ούτε στον γιατρό όταν αρρωσταίνουν, δουλεύουν με τον πατέρα τους, ενώ η μητέρα τους είναι πρακτική θεραπεύτρια και η μοναδική μαία της περιοχής. Η Τάρα έχει ένα ταλέντο, το τραγούδι, αλλά και μια εμμονή, τη γνώση. Μπαίνει για πρώτη φορά σε σχολική τάξη στα 17 της χρόνια: δεν γνωρίζει ότι έγιναν δυο παγκόσμιοι πόλεμοι, ούτε όμως και την ακριβή ημερομηνία της γέννησής της.Ξεκινάει από το μηδέν, συγκεντρώνει τις απαραίτητες δυνάμεις και προετοιμάζεται για τις εισαγωγικές εξετάσεις στο πανεπιστήμιο, διασχίζει ωκεανούς και ηπείρους και αποφοιτά από το Κέμπριτζ. Στην πορεία της αυτή, δοκιμάζονται ξανά και ξανά, οι δεσμοί που τη συνδέουν με την οικογένειά της. Το βιβλίο ξεχώρισε από αναγνώστες και κριτικούς και μεταφράστηκε σε 22 χώρες. Ψηφίστηκε ως BestMemoir στα βραβεία του Goodreads 2018 και βρέθηκε στη λίστα με τα 10 καλύτερα βιβλία του 2018 των NewYorkTimes.

«Συζητήσεις με φίλους» Σάλλυ Ρούνεϋ, μτφ: Μαρία Φακίνου, Πατάκης

Βραβείο Νέου Συγγραφέα της Χρονιάς από τηSunday Times.
Βιβλίο της Χρονιάς από τις εφημερίδες Observer, Sunday Times & Telegraph

Η Φράνσις είναι 21 ετών και σπουδάζει στο Δουβλίνο. Είναι μια συγκρατημένη και μελαγχολική νεαρή γυναίκα, που παρατηρεί τα πάντα γύρω της και την ενδιαφέρει, αν και χαλαρά, να γίνει συγγραφέας. Πρώην ερωτική της σύντροφος και τώρα καλύτερή της φίλη είναι η όμορφη Μπόμπι, που δεν χάνει στιγμή την αυτοκυριαρχία της. Ένα βράδυ, ύστερα από μια ποιητική περφόρμανς των δυο τους σε μια από τις σκηνές της πόλης, συναντούν τη γνωστή δημοσιογράφο Μελίσσα, κι έπειτα γνωρίζουν τον όμορφο σύζυγό της, Νικ. Σταδιακά εμπλέκονται στον κόσμο τους: πολυτελή σπίτια, ξέφρενα πάρτι, διακοπές στη Βρετάνη. Το διασκεδαστικό φλερτ ανάμεσα στη Φράνσις και στον Νικ, όπως φαινόταν στην αρχή, θα εξελιχθεί σε μια παράξενη-κι έπειτα οδυνηρή- οικειότητα. Γραμμένο με ρεαλισμό και ευφυή αίσθηση του χιούμορ, το μυθιστόρημα « Συζητήσεις με φίλους», που έχει μεταφραστεί σε 12 γλώσσες, ζωντανεύει τις βαθιές επιθυμίες και τα βάσανα των νέων ανθρώπων του 21ου αιώνα, αλλά και τις αιχμηρές γωνίες της γυναικείας φιλίας. Η Σάλλυ Ρούνεϋ γίνεται η φωνή της γενιάς της, των παιδιών που γεννήθηκαν στη δεκαετία του 1990, στον δρόμο προς την ενηλικίωση.

«Περίγραμμα» και «Μετάβαση» Ρέιτσελ Κάσκ, μτφ: Αθηνά Δημητριάδου, Gutenberg

Μετά την κυκλοφορία του «Περίγραμμα» της εντυπωσιακής Αμερικανίδας Ρέιτσελ Κάσκ, κυκλοφόρησε και το δεύτερο βιβλίο από την τριλογία της, το «Μετάβαση». Στο «Περίγραμμα» μια καθηγήτρια δημιουργικής γραφής από τις ΗΠΑ επισκέπτεται την Αθήνα, την περίοδο της κρίσης. Το μυθιστόρημα αυτό προκάλεσε αρκετό θόρυβο για τη μεθοδολογία του όσον αφορά την περιγραφή του κεντρικού χαρακτήρα. Η Φαίη συνομιλεί με διαφορετικούς ανθρώπους και ακούει τα πάντα προσεκτικά. Οι ελάχιστες αντιδράσεις της κάνουν τον αναγνώστη να προσδιορίσει όχι τον χαρακτήρα της αλλά το περίγραμμά του, δηλαδή συνειδητοποιούμε τι σκέπτεται η Φαίη εξ αντανακλάσεως. Από την άλλη μεριά έχει μεγάλο ενδιαφέρον η ματιά της πρωταγωνίστριας πάνω στην κρίση. Ενώ αναγνωρίζει τα προβλήματα εν τούτοις βλέπει τη ζωή να συνεχίζεται, ενθουσιάζεται από τους νέους και την ομορφιά της πόλης. Στο «Μετάβαση» η Φαίη βρίσκεται στο Λονδίνο. Ο αναγνώστης, παρά το ότι η Φαίη προτιμά περισσότερο να ακούει τα προβλήματα των άλλων, μαθαίνει πια περισσότερα για τη ζωή της. Μετακομίζει σε ένα νέο σπίτι, συναντά έναν παλιό εραστή της, τσακώνεται και φιλιώνει με τα παιδιά της, ερωτεύεται και πάλι. Διαδικασίες μετάβασης, μέσω των οποίων θα προσπαθήσει να κατανοήσει τον εσωτερικό της εαυτό.

«Τα τάπερ της Αλίκης» Έλενα Ακρίτα, Διόπτρα

Τρεις γενιές γυναικών ζουν, ονειρεύονται και διεκδικούν. Η Κοραλία, είκοσι χρόνια καθαρίστρια στη ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ. Η κόρη της Ελένη, πωλήτρια στο ΜΙΝΙΟΝ, που κάνει κι επιδείξεις τάπερ σε σπίτια κυριών. Και το εξώγαμο κοριτσάκι της, η Αλικούλα, που πήρε το όνομα της νονάς της, Αλίκης Βουγιουκλάκη. Η μικρή μέσα στα πολύχρωμα τάπερ της μαμάς κρύβει παιχνίδια, πασχαλίτσες για τα μαλλιά, στρασάκια Μπάρμπι, επιθυμίες, ελπίδες κι όνειρα. Όταν η Αλίκη μεγαλώνει, κλείνει ερμητικά μέσα στα τάπερ όλα όσα αισθάνεται. Αγάπη, οργή, πόνο, έρωτα, γέλιο και κλάμα. Μέχρι που η ζωή θα απαιτήσει ν’ ανοίξει τα αεροστεγή καπάκια και ν’ αφήσει τα συναισθήματά της ελεύθερα. Τα τάπερ της Αλίκης είναι ένα γκράφιτι στους τοίχους των πολυκατοικιών της Κυψέλης, των μπορντέλων της Φυλής, των θεατρικών σκηνών, των παλιών καταστημάτων και των ρετιρέ με τις στρωμένες τσόχες για κουμκάν. Είναι όσα ζήσαμε και αγαπήσαμε σε μια Αθήνα που δεν μένει πια εδώ.

«Μπαρόκ» Αμάντα Μιχαλοπούλου, Καστανιώτης

«Μπαρόκ σημαίνει να ζεις αποφασιστικά, να ζεις δραματικά, να τεντώνεσαι στα ξέστρωτα σεντόνια. Μπαρόκ σημαίνει να γίνεις ο Δαβίδ του Μπερνίνι τη στιγμή που ρίχνει την πέτρα. Μπαρόκ σημαίνει να τραγουδάς μόνος σου πάνω στο ηλίθιο basso continuo.Τραγούδα λοιπόν. Τώρα». Αυτό το βιβλίο της Αμάντας Μιχαλοπούλου είναι ένα αναπάντεχο μυθιστόρημα «ανηλικίωσης», μια περιπετειώδης αναζήτηση του εαυτού και των αντανακλάσεών του. Η ηρωίδα της μικραίνει αντί να μεγαλώνει, και μαζί της στενεύει ο τόπος. Η Ελλάδα ονειρεύεται την Ευρώπη, οι συνταγματάρχες επιστρέφουν, και το κορίτσι μπουσουλάει σ’ ένα κτήμα που δεν δόθηκε ακόμα για αντιπαροχή. Τι θα γίνει μετά; Κι αν το σασπένς δεν βρίσκεται στο τέλος αλλά στην αρχή των πραγμάτων;

Thessnews - Μαρία Ψωμά Πετρίδου


 












Φωτογραφίες Φωτογραφίες