Ιστορίες αγάπης που άφησαν εποχή..


Πολιτισμός
14.2.2019 | 13:08

Ιστορίες αγάπης που άφησαν εποχή..

Αν υπάρχει κάποιο είδος μυθιστορίας που αγαπάμε όλοι, αυτό είναι μια συγκινητική ιστορία έρωτα, πάθους και αγάπης. Αυτή που θα πλημμυρίσει την καρδιά μας με ευχαρίστηση, ελπίδα αλλά και απελπισία σχετικά με την ανθρώπινη έλξη. Μία που θα μας συνεπάρει με τους χαρακτήρες των ηρώων της και με την ενδιαφέρουσα πλοκή της. Αυτή που θα θελήσουμε να διαβάσουμε ξανά και ξανά κατά εποχές, μόνο και μόνο για να «κατοικούμε» στον συναρπαστικό κόσμο που έχει στήσει η/ο συγγραφέας της. Πώς όμως μπορεί να επιλέξει κανείς τις καλύτερες; Αυτό είναι αδύνατον φυσικά, αλλά ταυτόχρονα δεν μας σταματάει από το να επιλέξουμε κάποιες που συγκίνησαν και συγκινούν εκατομμύρια αναγνώστες. 

Με την γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, σας θυμίζουμε μερικές που αξίζει να διαβάσετε, ή να ξαναδιαβάσετε αυτές τις ιστορίες αγάπης που δεν έχασαν την αναγνωσιμότητα και τη φήμη τους από τον καιρό που δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά, μέχρι και σήμερα.

ΑΝΝΑ ΚΑΡΕΝΙΝΑ του Λέων Τολστόι

Η ιστορία του Τολστόι, τοποθετημένη στα τέλη του 19ου αιώνα, λειτουργεί σε πολλά επίπεδα. Στο επίκεντρο της, ο έρωτας δυο ώριμων χαρακτήρων, της Άννας Καρένινα και του γοητευτικού κόμη Βρόνσκυ. Η σχέση τους έχει άσχημο τέλος, με την Καρένινα να πέφτει στις γραμμές του τρένου ενώ ο εραστής της οδεύει σε μια αποστολή θανάτου για να πολεμήσει τους Τούρκους. Στο μυθιστόρημα όμως υπάρχει και μια παράλληλη ερωτική ιστορία, για εκείνους που αρέσκονται σε λιγότερο τραγικούς έρωτες. Η Κίτυ, η συννυφάδα της Καρένινα, ερωτεύεται και παντρεύεται τελικά τον εκλεκτό της καρδιάς της, τον Λέβιν, που περνάει κι αυτός μια κατάσταση εξερεύνησης του εαυτού του. Λέγεται μάλιστα ότι ο Τολστόι έγραψε το συγκεκριμένο μυθιστόρημα ακριβώς για να διηγηθεί αυτήν τη δεύτερη ιστορία.

ΑΝΕΜΟΔΑΡΜΕΝΑ ΥΨΗ της Έμιλυ Μπροντέ

Έχετε ίσως παρατηρήσει τη σύνδεση μεταξύ έρωτα και απελπισίας; Κανένας δεν την κατάλαβε τόσο καλά όσο η Έμιλυ Μπροντέ, της οποίας αυτό το ένα και μοναδικό μυθιστόρημα είναι εκπληκτικό. Ο Χίθκλιφ αγαπάει την Κάθυ και η Κάθυ αγαπάει τον Χίθκλιφ. Όμως, όπως σε όλα τα βικτωριανά μυθιστορήματα, ο σνομπισμός των κοινωνικών τάξεων παρεισφρέει στο πάθος τους. Εν συντομία, σχεδόν όλοι οι χαρακτήρες στο βιβλίο καταλήγουν πικραμένοι και με ραγισμένη καρδιά. Η αγάπη όμως δεν πεθαίνει ποτέ κι αυτό είναι που κάνει το συγκεκριμένο μυθιστόρημα τόσο συγκινητικό.

ΠΕΡΗΦΑΝΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ της Τζέιν Όστιν

Μια και μιλάμε για σνομπισμό, αυτό το φαινομενικά σατυρικό μυθιστόρημα όσον αφορά τους τρόπους συμπεριφοράς στην εποχή της Γεωργιανής Αγγλίας, είναι ένα αριστούργημα σχολιασμού της κοινωνίας εκείνου του καιρού. Στην βασική του πλοκή είναι μια ρομαντική «παλαιάς κοπής» ερωτική ιστορία, εμπεριέχοντας όμως και άλλες. Η πιο σπουδαία λοιπόν είναι εκείνη ανάμεσα στην Ελίζαμπεθ Μπένετ και τον κο Ντάρσυ, των οποίων η σχέση κινείται στο κοινότυπο ίσως σενάριο της αρχικής ψυχρότητας, της αμοιβαίας έλξης, των μεγάλων παρεξηγήσεων – που οδηγούν σε ακόμα μεγαλύτερη ψυχρότητα, για να φτάσουν εντέλει στην ευτυχή ένωση. Ένα κλασικό μυθιστόρημα που δεν μπορούμε να παραλείψουμε.

ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ ΠΕΘΑΙΝΟΥΝ ΤΡΑΓΟΥΔΩΝΤΑΣ της Colleen Mc Cullough

Ποιος δεν θυμάται αυτή την ερωτική ιστορία, τουλάχιστον από την τηλεοπτική σειρά; Το βιβλίο όμως είναι πολύ πιο δυνατό! Ο επικός μύθος του φιλόδοξου Ρωμαιοκαθολικού ιερέα Ράλφ και ο απαγορευμένος έρωτάς του για την Μέγκι, μια κοπέλα από το ποίμνιό του. Όταν τελικά αυτοί οι δυο φθάνουν να φιληθούν, συντελείται μια από τις πιο ανατριχιαστικές στιγμές στη λογοτεχνία! Δυστυχώς όμως το τέλος δεν είναι ευτυχές, δείχνοντας ότι οι ερωτικές ιστορίες δεν έχουν συνήθως την έκβαση που επιθυμούμε. Το μυθιστόρημα διακρίνεται για την αναγνωσιμότητά του και την ατμοσφαιρική του τοποθέτηση από την αρχή ως το τέλος.

Ο ΜΠΡΟΥΝΤΖΙΝΟΣ ΚΑΒΑΛΑΡΗΣ της Πωλίνα Σίμονς Λένινγκραντ

1941… Μέσα στην καταστροφική λαίλαπα του πολέμου γεννιέται ένας μεγάλος έρωτας της Τατιάνας και του Αλεξάντερ. Το μυθιστόρημα δεν είναι απλά ένα γοητευτικό, μαγευτικό βιβλίο για μια επική ιστορία αγάπης που διαβάζεται με μια ανάσα, αλλά και μια πτυχή της Ιστορίας, της αληθινής Ιστορίας που κανείς μας δεν πρέπει να ξεχνάει αλλά αντίθετα να σκέφτεται και να προβληματίζεται. Κι ο τίτλος του βιβλίου αποτελεί το σύμβολο που θα οδηγήσει τους ήρωες στην ελευθερία της ψυχής τους. Ο «Μπρούντζινος Καβαλάρης» είναι το πρώτο της τριλογίας της Σίμονς, με δεύτερο το «Τατιάνα και Αλεξάντερ» και τελευταίο το «Οι κήποι της Τατιάνας».

ΑΛΛΗΛΟΓΡΑΦΙΑ του Γιώργου Σεφέρη

Α! Τόμος (1936-1940) «Ξέρεις, συλλογίζομαι ακόμη πως έτσι θα μπορέσουμε, όταν μας δοθεί να ιδωθούμε, να μην πούμε ούτε μια λέξη παρά να χαζεύει ο ένας τον άλλο. Και θα είναι τόσο ξεκουραστικό. Καληνύχτα αγάπη, όλη τη μέρα σήμερα γύρευα τη στοργή σου». «Πού είσαι τώρα; Πού είσαι πάντα, άμα δεν είσαι εδώ κοντά, πολύ κοντά. Τροφή της πρόσκαιρης ζωής μου». Αποσπάσματα από τα γράμματα που έστελνε ο Γιώργος Σεφέρης στη Μαρίκα Λόντου – τη δική του Μαρώ – από τον Σεπτέμβρη του 1936 έως τον Οκτώβριο του 1940. Όλη η αγωνία μιας σχέσης που συναντά αμέτρητα εμπόδια, ο έρωτας που παραμένει παράφορος και η ανάγκη να συγκροτηθεί ο εαυτός μέσα από αμοιβαίες εξομολογήσεις, καθιστούν αυτή την αλληλογραφία μια πολύτιμη μαρτυρία αλλά και ένα εξαίρετο δείγμα λογοτεχνικής επάρκειας. Η γλώσσα υπέροχη με εξομολογητικό ερωτικό λόγο.

ΕΞΙΛΕΩΣΗ Του Ίαν Μακ Γιούαν

Ο έρωτας δεν θα άφηνε το ίδιο αποτύπωμα αν δεν συνδεόταν με την εμμονή και την ενοχή, και αυτό ο ΜακΓιούαν το ξέρει καλά. Ο συγγραφέας καταγράφει μια ιστορία που δεν αφορά μόνο τους δυο πρωταγωνιστές αλλά διαμορφώνει αδιανόητα τρίγωνα, καταστρέφει ζωές και τελικά αλλάζει την πορεία περισσότερων, από δυο, ανθρώπων. Ποτέ ο έρωτας δεν είχε τόσες παράλληλες επιπτώσεις στις ζωές των πρωταγωνιστών σε ένα μόλις μυθιστόρημα, γιατί ακριβώς βιώνεται με τρόπο οδυνηρό και αμετάκλητο, ώσπου να γίνει μοίρα, θάνατος και πέτρα.












Φωτογραφίες Φωτογραφίες